Hoe goed is uw organisatie beschermd tegen dataverlies? Bestel online of bel 023 890 1670
 
MKBackup - Startpagina Oplossingen  
Helpdesk  
Gratis proberen
 
   

Veel gestelde vragen over MKBackup

Onderstaand treft u veel gestelde vragen over MKBackup.

Algemeen

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

De voorwaarden voor de dienst kunt u downloaden Algemene Voorwaarden MKBackup B.V. (PDF, 118kb). De voorwaarden worden u tevens toegestuurd als u een bestelling plaatst.

Kan ik de dienst ook proberen?

Ja u kunt een gratis 250MB abonnement aanvragen via onze website.

Welke garanties heb ik?

Uw backups worden dubbel uitgevoerd op twee verschillende locaties. Het datacenter waar uw gegevens worden opgeslagen is optimaal beveiligd. Daarnaast voldoen onze datacenters aan de PCI 3 Data Security Standard.

Is het mogelijk om met één abonnement vanaf meerdere PC's gebruik te maken van MKBackup of dient er voor elke PC een afzonderlijk abonnement te worden afgesloten?

Nee, u heeft genoeg aan één abonnement. Afzonderlijke PC's worden binnen onze software gezien als backup reeksen waardoor u zoveel pc's in kunt meenemen in de backup. Dit kunnen meerdere PC's zijn op één locatie maar ook op meerder vestigingen.

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld vanuit huis, bij de backup bestanden te komen, en een bepaald bestand binnen te laden. Zodat je bijvoorbeeld thuis ook nog kunt doorwerken?

Ja, dit is mogelijk. Door in te loggen via onze website heeft u toegang tot uw backups. U kunt dan eenvoudig een bestand terughalen. Dit kan in principe overal waar internet is (en als u uw inloggegevens bij de hand heeft).

Abonnement

Gaan de abonnementen alleen over de maandelijkse wijzigingen of steeds over de totale grootte?

De abonnementen hebben steeds betrekking op de totale omvang van uw abonnement.

Wanneer wij een abonnement afnemen en we elke dag een backup maken, vinden er daarna dan nog dataverkeer of andere naheffingen plaats?

Er worden geen naheffingen gerekend over het aantal backups dat u maakt, het enige dat bij ons telt is de opslagcapaciteit.

Hoe vind de rapportage plaats?

Na iedere backup of restore wordt door onze server een rapportage per e-mail verzonden. Deze rapportages kunt u ook altijd terugvinden in het online gedeelte van onze software.

Als ik een te groot of een te klein abonnement heb besteld, kan ik dan omschakelen?

Na de eerste 6 maanden kan u overstappen naar een goedkoper abonnement. Per half jaar mag u 1 maal wisselen van abonnement en alleen kiezen voor het abonnement dat in prijs direct onder uw huidige abonnement ligt, uw abonnement vergroten kan op ieder gewenst moment.

Backup functie

Is het maken van een backup moeilijk en tijdrovend?

Nee, de MKBackup software is heel eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken en is daardoor buitengewoon effectief. U kunt de intervallen van uw backups (bijvoorbeeld elke dag of elke week) en de bestanden waarvan u een backup wilt maken afzonderlijk instellen, waarna de backup automatisch wordt uitgevoerd.

Kan ik een backup maken van bestanden op een netwerkstation waarmee de pc is verbonden?

Ja, mits u ook rechten heeft op één of meer van deze netwerkstations.

Wordt het werken met andere toepassingen belemmerd door de backup?

Nee, de backup wordt uitgevoerd op de achtergrond. Dit betekent dat u tegelijkertijd met andere toepassingen kunt werken.

Kan bij het maken van een backup tegelijkertijd ook gebruik worden gemaakt van internet?

Ja. De MKBackup software werkt op de achtergrond. De bandbreedte wordt dan gedeeld tussen het surfen en het maken van de backup.

Codering en beveiliging

Wie kent de coderingssleutel nog meer, behalve ikzelf?

Standaard kent alleen u, als gebruiker, de coderingssleutel. Bewaar deze dan ook goed en op een veilige plek.

Is het wachtwoord bij anderen bekend?

Nee. Het wachtwoord wordt door uzelf als gebruiker toegekend en kan op elk gewenst moment door uzelf worden gewijzigd (aanbevolen procedure!).

Wat voor soort beveiliging wordt er toegepast?

De toegang tot uw gegevens is beveiligd in drie lagen. 1. Met uw klantnummer. 2. Met uw coderingssleutel (encryptiekey AES 128). 3. Met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Welke procedures hanteert het MKBackup personeel?

Uw bestanden worden versleuteld opgeslagen. Deze versleutelde bestanden zijn niet toegankelijk voor het MKBackup personeel of voor derden die niet over de benodigde beveiligingsgegevens beschikken. Daarnaast hanteren wij strenge procedures t.o.v. ondersteuning. Alleen de bij ons geregistreerde contactpersonen worden geholpen door de helpdesk.

Compressie en overdracht

Worden de te beveiligen bestanden in hun volledige omvang naar het datacenter verzonden?

Opgeslagen gegevens worden op intelligente wijze beheerd door de MKBackup software. Hiervoor worden twee gepatenteerde oplossingen gebruikt.
SendOnce"-technologie: veel gegevens zijn in volstrekt identieke vorm op elke pc te vinden. Dat geldt zowel voor bestanden van het besturingssysteem als voor bestanden van standaardtoepassingen (bijvoorbeeld Microsoft® Office®). Elk van deze bestanden wordt slechts éénmaal in het datacenter opgeslagen, zodat ook bij de eerste backup niet het complete systeem hoeft te worden overgedragen.
DataBlock"-technologie: De backup is altijd incrementeel. Dit betekent dat altijd alleen de bestanden worden overgedragen die sinds de laatste backup zijn gewijzigd. Maar ook hier wordt niet het complete bestand verzonden. De MKBackup software verdeelt elk bestand in blokken van 512 bytes, zodat altijd alleen de gewijzigde blokken van een bestand worden overgedragen. Ook de bijlagen bij e-mails (.nsf, .pst) worden vóór de overdracht geëxtraheerd en verwerkt door de bijbehorende algoritmen. Zo wordt bij elke backup de hoeveelheid verzonden gegevens drastisch beperkt.

Hoe kan een verbinding met het datacenter tot stand worden gebracht?

De toegang tot het datacenter voor MKBackup vindt plaats via internet. De IP-adressen van de server van het datacenter worden voor geconfigureerd in de agent. Indien de gebruiker over een firewall beschikt, moet deze de communicatie met het datacenter toestaan. Nadere informatie kunt u vinden in de gebruikershandleiding.

Hoelang duurt de backup?

Hierover zijn geen algemene uitspraken te doen. Dit is afhankelijk van het aantal gegevens waarvan een backup moet worden gemaakt, het feit of deze gegevens reeds aanwezig zijn in het datacenter (zodat de SendOnce- en DeltaBlock-technologieën kunnen worden gebruikt), het type bestanden waarom het gaat (reeds gecomprimeerde bestanden zoals .zip-bestanden worden voor de overdracht naar het datacenter slechts in geringe mate gecomprimeerd, terwijl bijvoorbeeld .doc-bestanden aanzienlijk sterker worden gecomprimeerd) en de beschikbare upstream bandbreedte. De eerste backup duurt het langst en kan daarom het best via een snelle verbinding worden uitgevoerd.

Opslag en beschikbaarheid

Is de beschikbaarheid van mijn beveiligde gegevens gewaarborgd?

Ja. Uw gegevens worden met hoge beschikbaarheid opgeslagen in ons datacenter, zodat u 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang heeft. Wij beschikken over twee fysieke locaties en onze servers zijn redundant uitgevoerd. Onze locaties voldoen aan de PCI 3 Data Security Standard.

Hoe worden de gegevens opgeslagen in het datacenter?

De gegevens worden (per klant) gecodeerd en gecomprimeerd in het datacenter en gescheiden van de gebruikersgegevens opgeslagen in een archiveringsdatabase. Bij de verwijzing van de gegevensblokken naar de respectievelijke eigenaren vindt daarbij tevens het benodigde versiebeheer plaats. Dit concept maakt het onmogelijk voor onbevoegden om de beveiligde gegevens in hun onderlinge samenhang te bekijken en garandeert dat alleen de gebruikers er gebruik van kunnen maken.

Hoe lang zijn gegevens die op de pc al zijn verwijderd nog beschikbaar in het datacenter?

Gegevens die van de lokale pc zijn verwijderd, zijn standaard nog tot 90 dagen beschikbaar in het datacenter?

Terughalen (Restore)

Wanneer kan ik de bestanden terughalen?

Dit kunt u zelf via de software op ieder gewenst moment doen maar ook door in te loggen via onze website zodat u overal uw bestanden kunt terughalen.

Waar kan ik reeds verwijderde bestanden vinden?

Beveiligde gegevens die op de lokale pc zijn verwijderd, zijn in de "restore"-weergave standaard nog tot 90 dagen beschikbaar.

Ben ik, indien ik mijn toegangsgegevens ben vergeten, al mijn belangrijke informatie kwijt?

Wanneer u alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord niet meer weet, kan de heldesk u helpen. Bent u echter uw coderingssleutel kwijt, dan kunnen de gegevens niet meer gedecodeerd worden. Echter werken wij samen met vertrouwde partners waar u deze coderingssleutel in bewaring kunt geven.

Terug naar de helpdesk startpagina

Pagina afdrukkenPagina afdrukken | Pagina versturen per e-mailPagina versturen per e-mail | Pagina aan favorieten toevoegenPagina aan favorieten toevoegen

Disclaimer | Privacy | Sitemap